Subject: kiirabi tegevusjuhised
From: "Raul Adlas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kristjan Toom" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 4 Oct 2024 11:34:58 +0300

Head kolleegid!
 
Eesti Kiirabi Liit on välja töötamas ja uuendamas kiirabi tegevusjuhiseid.
Kiirabi tegevusjuhised on peamiselt kiirabi õdedele suunatud juhised
kiirabi töös sagedamini ettetulevate sündroomide õigeks haiglaeelseks
käsitlemiseks.
Tegevusjuhiste struktuuris on lühike, kokkuvõtlik skeem ja sündroomi
käsitlust lahtiseletav teksti osa. Iga juhise oluline osa on nn. „punased
lipukesed“ ehk haigusseisundid, mis vajavad patsiendi hospitaliseerimist.
Juhiste koostamisel on arvestatud kiirabi varustusse kuuluvate ravimite ja
seadmete ning kiirabitöötajate oskustega. Juhiste koostamise aluseks on
Eesti või rahvusvaheliste organisatsioonide avaldatud ravijuhised, mis on
iga juhise lõpus välja toodud.
 
Juhised on koostanud enam kui 20 kiirabi tööga seotud arsti ja õde,
juhised on läbinud esmase Eesti Kiirabi Liidu juhatuse ekspertiisi.
 
Antud kirjaga pöördun teie poole palvega leida võimalus ja tutvuda kirjaga
kaasa pandud tulevaste kiirabi tegevusjuhistega – neil on teie erialaga
kõige suurem puutumus. Kui teie ühendusel on sisulisi ettepanekuid kiirabi
tegevusjuhise osas, palun sellest lahkelt teada anda minu e-posti:
[email-masked]  
 
Olen väga tänulik, kui kirjad jõuavad minuni hiljemalt 04.novembriks,
peale mida hakkame kiirabi tegevusjuhiseid avaldamiseks ette valmistama.
Kellel huvi, siis kõik kiirabi tegevusjuhised (kokku saadame juhised
ekspertiisi 23 erinevasse erialaseltsi ja riigiasutusse) on üles laetud
siia:
<https://temsee-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/adlas_tems_ee/EhNp-c2x2pZ
GmgCuZ2GJr7IBcTUxgsVAtpu0HTi7gUYdIg?e=UIRnEE>   Juhised erialaliitudele

Ette tänades
 
Raul Adlas
Tegevusjuhiste töörühma juht
Eesti Kiirabi Liidu juhatus
5655761