Subject: Teavitus
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 13:42:09 +0300

Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 2 detailplaneeringu ja
keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avalik väljapanek
 
Hea koostöö tegija või kaasatav!
 
Olete käesoleva teavituse saanud, kuna kuulute ühte või mitmesse
järgnevatest rühmadest:
*   valitsusasutus, kelle valitsemisalas olevaid küsimusi
detailplaneering käsitleb;
*   valdkonna eest vastutav ministeerium;
*   planeeringualaga piirnev kohaliku omavalitsuse üksus;
*   isik, kes on avaldanud soovi olla planeeringu koostamisse kaasatud;
*   valitsusväline keskkonnaorganisatsioon, neid ühendava organisatsiooni
kaudu;
*   planeeritava maa-ala elanikke esindav mittetulundusühing või
sihtasutus;
*   isik, kelle õigusi või huve planeering võib puudutada, sealhulgas
kavandatavate elektriühenduste ja teede trassikoridorides paiknevate
maaüksuste omanikud ning  keskkonnatasude seaduse § 553 lõike 2 alusel
maaomanikud 3 km kaugusel kavandatavast tuulikust.
 
Lüganuse Vallavalitsus korraldab planeerimisseaduse § 82 lõike 1 alusel
Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 2 detailplaneeringu
(DP) ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande eelnõu avaliku
väljapaneku, mille jooksul on igal isikul õigus avaldada arvamust. Avalik
väljapanek toimub 30.09-29.10.2024 valla veebilehel
https://www.lyganuse.ee/detailplaneeringud ja tööaegadel Lüganuse
Vallavalitsuses aadressil Keskpuiestee 20, Kiviõli.
 
Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 2 detailplaneering
algatati Lüganuse Vallavolikogu 25.08.2021 otsusega nr 320. DP eesmärgiks
on viia läbi parima võimaliku asukoha valiku menetlus ja töötada välja
tuulikute ja vajalike tehnorajatiste detailne lahendus. Planeeringuala
asub Lüganuse aleviku, Varja ning Mustmätta küla territooriumitel. Ala
suurus on ca 267 ha.
 
Kavandatav tuulepark koosneb kuni kaheksast tuulikust, ühe tuuliku
nimivõimsus on vähemalt 3 MW ja maksimaalne kõrgus olemasolevast
maapinnast kuni 300 m. Lisaks tuulikutele on kavandatud vajalik tehniline
taristu – juurdepääsuteed ning elektri- ja sideliinid. Kõik tuulikud on
kavandatud maatulundusmaa sihtotstarbega maaüksustele.
 
Detailplaneeringus on arvestatud KSH aruandes esitatud ettepanekutega
leevendavate meetmete osas, mis aitavad planeeringualal võimalikku
ebasoodsat mõju vähendada ning olulist ebasoodsat mõju vältida. Pakutud
meetmed käsitlevad järgnevaid valdkondi: müra mõju, avariiolukorrad, mõju
linnustikule, mõju nahkhiirtele, mõju lendoravale, mõju pinnasele ning
pinna- ja põhjaveele, mõju veekvaliteedile, mõju kultuurimälestistele ja
pärandkultuuriobjektidele, jäätmeteke ja ringmajandus.
 
Planeeringu algataja ja kehtestaja on Lüganuse Vallavolikogu, koostamise
korraldaja on Lüganuse Vallavalitsus ning koostaja on OÜ Hendrikson &amp;
Ko. Planeeringu koostamisest huvitatud isik on Varja Windfarm OÜ.
 
Kirjalikud ettepanekud palume saata e‑postile [email-masked] või
aadressile Keskpuiestee 20, 43199 Kiviõli, Lüganuse vald, Ida-Viru
maakond.

Lugupidamisega
 
Dmitri Dmitrijev
vallavanem

 
 
Liisa Maria Mihhailov 
5883 4908, [email-masked]