Subject: Muutused Valga linnatuumiku kaitsekorralduses
From: "Muinsuskaitseamet" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 13 Feb 2024 10:51:32 +0200
List-Id: <1.14479.list-id.smaily.com>

Kui Sa seda kirja korralikult ei näe, klõpsa siia.	

<https://muinsuskaitseamet.smai.ly/r?oid=14479&mid=cmAoBM5rb&lid=Dzcd0eAd&
url=https%3A%2F%2Fwww.muinsuskaitseamet.ee%2F&s=441caed19e3a0a5b98c835f414
85f45c81e0d3d64af18569cb529297297e3099> 	

	 	
	 	Foto: Kärt Petser	

	 	Hea Valga linna elanik!
 
Muinsuskaitseamet on algatanud Valga linnatuumiku muinsuskaitseala
lõpetamise, mälestiste kaitsevööndite kehtestamise ja arheoloogilise
leiukoha määramise menetlused. Ootame teid eelnõudega tutvuma kuni 11.
märtsini 2024 Muinsuskaitseameti veebilehel muinsuskaitseamet.ee/valga
ning Valga riigimajas.
 
Praegu kehtiv Valga linnatuumiku muinsuskaitseala põhimäärus võeti vastu
2006. aastal. 2019. aasta 1. maist kehtima hakanud uue
muinsuskaitseseaduse alusel on Muinsuskaitseamet koostanud uued
kaitsekorrad enamikele muinsuskaitsealadele, kuid Valga muinsuskaitseala
osas on otsustanud algatada muinsuskaitsealaks olemise lõpetamise
menetluse.
 
Valga linnatuumiku muinsuskaitseala lõpetamise eelnõu analüüsib ala
säilinud väärtuseid ja riikliku kaitse eeldusele vastavust.
Muinsuskaitseala lõpetamisega kaovad muinsuskaitsealast tulenevad
piirangud. Senised nõuded ja kitsendused jäävad kehtima hoone või hooneosa
suhtes, mis on kaitse all mälestisena. Valga linnatuumiku ala
muinsuskaitsealaks olemise lõpetamine toob kaasa vajaduse määrata maa-alal
arheoloogiline leiukoht ning kehtestada muinsuskaitsealaga seotud
mälestistele kaitsevööndid. Muudatused võimaldavad säilinud väärtuste
paindlikumat kaitset.
 
13. veebruarist kuni 11. märtsini 2024 toimuva avaliku väljapaneku
jooksul on kõigil võimalik tutvuda Valga muinsuskaitseala lõpetamise
korralduse eelnõuga, Valga mälestiste kaitsevööndite kehtestamise
käskkirja eelnõuga ja Valga arheoloogilise leiukoha määramise käskkirja
eelnõuga ning esitada nende kohta kirjalikult arvamusi ja vastuväiteid,
saates need Muinsuskaitseametile e-posti teel [email-masked]
või postiaadressil Pikk tn 2, 10123, Tallinn.
 
29. veebruaril 2024 kl 17.30 - 19.30 toimub Valga linnatuumiku
muinsuskaitseala teabepäev Valga riigimaja seminariruumis (Valga, Kesk tn
12, I korrus), kus Muinsuskaitseamet selgitab kaduvaid ja kehtima jäävaid
piiranguid ning kaitsevööndite kehtestamisega ja arheoloogilise leiukoha
määramisega kaasnevaid nõudeid.
Osavõtuks palume eelnevalt registreeruda:
muinsuskaitseamet.ee/valgateabepäev.
 
Eelnõude avalik arutelu toimub 4. aprillil 2024, algusega kell 17.30
Valga riigimaja seminariruumis (Valga, Kesk tn 12, I korrus), kus
Muinsuskaitseamet tutvustab eelnõudele esitatud arvamusi ja vastuväiteid
ning ameti seisukohti.
Osavõtuks palume eelnevalt registreeruda:
muinsuskaitseamet.ee/valgaarutelu.
 
Infot Valga linnatuumiku muinsuskaitseala lõpetamise, arheoloogilise
leiukoha määramise ja kaitsevööndite kehtestamise menetluste kohta saab
Muinsuskaitseameti veebilehelt muinsuskaitseamet.ee/valga.
 
Panustame koos pärandi säilimisse!	

	
	 	
	 	Lisainfo:
 
Margis Sein
Muinsuskaitseameti Valgamaa nõunik
5304 9596
[email-masked]
 
Kaire Tooming
Muinsuskaitseameti ehituspärandi kaitsekorralduse juht
5249669
[email-masked]

 

 

	 	

Saite selle uudiskirja, sest oleme Teid menetlusse kaasanud.

Muinsuskaitseameti uudistega kursis püsimiseks märkige meeldivaks ka
ameti 
Facebooki leht. 
 
Kõik küsimused, ettepanekud ja kommentaarid on oodatud aadressile
[email-masked]
 
Autoriõigus © 2024 Muinsuskaitseamet, Kõik õigused kaitstud.	

<https://muinsuskaitseamet.smai.ly/r?oid=14479&mid=cmAoBM5rb&lid=Dzcd0eAd&
url=https%3A%2F%2Fwww.muinsuskaitseamet.ee%2F&s=441caed19e3a0a5b98c835f414
85f45c81e0d3d64af18569cb529297297e3099> 	

	 		

	 	Uudiskirja saajate hulgast lahkumiseks klõpsa siia.

	 	
	smaily